دکتر مریم اسلامی » مشاوره ژنتیک بارداری » هزینه آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

هزینه آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج

بدون شک همه ی زنان و مردانی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، درباره صاحب فرزند سالم شدن رویاهای زیادی را در سر می پرورانند. در سالهای اخیر سطح آگاهی عمومی درباره اختلالات ژنتیکی و بیماری هایی که ممکن است از طریق ژنتیک به فرزندان منتقل شوند بسیار بالاتر رفته و زوجین تا حد زیادی به اهمیت آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج فامیلی پی برده اند. به همین دلیل درباره هزینه آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج، سوالاتی را مطرح میکنند. در این مقاله ضمن توضیح مختصری درباره آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج، به فاکتورهای تاثیر گذار در هزینه آزمایش ها و نقش متخصص ژنتیک در این روند، پرداخته ایم. با ما همراه باشید…

هزینه آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج – دکتر مریم اسلامی

آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج چه ضرورتی دارد؟

تقریبا همه ما از خطراتی که در ازدواج فامیلی، سلامت فرزندان را تهدید می کند با خبریم. احتمال بروز اختلالات و نقص های ذهنی و جسمی در فرزندان، اگرچه در ازدواج های فامیلی بیشتر است، اما در ازدواج های غیرفامیلی نیز این احتمال صفر نیست. تولد فرزند با وجود بیماری و نقص های قابل توجه جسمی یا ذهنی، هم برای خود فرزند و هم برای والدین او بسیار سخت و همراه با فشارهای عاطفی، اقتصادی و زیستی است. این، اصلی ترین دلیلی است که اهمیت انجام مشاوره و آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج را به ما گوشزد می کند. به کمک این آزمایش ها، می توان از تولد فرزند بیمار و دارای نقص ذهنی یا جسمی پیشگیری کرد. 

افراد زیادی که با بیماری های ژنتیکی برای تشخیص و درمان به متخصصین و مراکز ژنتیک مراجعه می کنند، صرفا به علت ازدواج فامیلی به این بیماریها دچار شده اند.  بنابراین قبل از ازدواج فامیلی باید برای آزمایش های مربوطه و بررسی کامل اقدام کنید.

دکتر مریم اسلامی، از برجسته ترین متخصص ژنتیک در ایران هستند که با بررسی و آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج به بیماران و مراجعین خود کمک مرده اند تا در سطح چشمگیری از انتقال بیماری های ژنتیکی به فرزندان خود، جلوگیری کنند. از جمله ایم بیماری های می توانیم به بیماری پروانه ای، بیماری های متابولیک، سندروم داون، نابینایی، ناشنوایی و … اشاره کنیم.

هزینه مشاوره ژنتیک برای بارداری و ازدواج

هزینه آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج چقدر است؟

آزمایش های ژنتیک، با توجه به هدفی که بیمار و درمانگر از انجام آن دارند، انواع مختلفی داشته و در نتیجه هزینه آنها نیز متفاوت است. بسیاری از افراد بر این باورند که هزینه آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج بالا است و به همین علت از انجام آن منصرف می شوند. در جالی که باید به این عزیزان یادآور شد که هزینه ی تولد فرزند بیمار یا ناقص، بسیار سنگین تر و بالاتر از آزمایش های ژنتیک است.

متاسفانه در حال حاضر به دلیل عدم دسترسی به دستگاه ها و تجهیزات تحلیل نمونه آزمایش های ژنتیک، در بسیاری از موارد لازم است که نمونه های دریافت شده از مراجعین به آزمایشگاه های خارج از کشور ارسال شوند. در نتیجه با وجود نوسانات و افزایش قیمت ارز، بدیهی است که هزینه بعضی از آزمایش ها رقم بالاتری پیدا کند.

در صورتیکه به اطلاعات دقیق تر درباره نحوه و هزینه آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج نیاز دارید، اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا با شما تماس گرفته شود.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
فرم شما با موفقیت تکمیل شد
لطفا دوباره اطلاعات خود را وارد کنید

عوامل موثر در تعیین هزینه آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج

قیمت نهایی آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج، بر اساس فاکتورهایی تعیین می شود که شامل موارد زیر است:

  • نوع آزمایش هایی که انجام می شوند
  • نوع نمونه ای که برای آزمایش دریافت می شود
  • هزینه دستگاه ها و ابزار مورد استفاده
  • هزینه مواد و ابزار جانبی مخصوص هر فرد. از جمله: کیت خاص، آنزیم، پرایمر و …
  • دستمزد پزشک و کادر درمانی
  • هزینه ارسال نمونه به خارج از کشور (در صورتی که امکان بررسی نمونه در ایران وجود نداشته باشد)
  • محل آزمایشگاه و تعرفه های مربوط به آن

هزینه مربوط به هر مورد گفته شده، در مراکز مختلف رقم متفاوتی داشته و به همین دلیل برای آگاهی یافتن از هزینه آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج، پس از استعلام آزمایشگاه های معتبر و مورد تایید از متخصص ژنتیک، بهتر است با آن مرکز تماس بگیرید.

چرا مشاوره ژنتیک فردمحور

دکتر مریم اسلامی

پزشک دکترای تخصصی ژنتیک
عضو هیات علمی دانشگاه
فلوشیپ پزشکی بازساختی از دانشگاه هاروارد آمریکا
برچسب ها:
مقالات مرتبط
تاثیر روزه بر بدن و پاکسازی سلول های سرطانی

تاثیر روزه بر بدن و پاکسازی سلول های سرطانی

روزه گرفتن چه تاثیری بر بدن دارد؟ آیا روزه به پیشگیری از رشد و پیشرفت سلول های سرطانی کمک میکند؟ روزه داری، یا پرهیز از غذا خوردن برای یک مدت زمان طولانی، شاید در ابتدا به عنوان یک عمل مذهبی شناخته...

ژن غالب و مغلوب چه تفاوتی دارند؟

ژن غالب و مغلوب چه تفاوتی دارند؟

مفهوم ژن های غالب و ژن های مغلوب، مفاهیمی هستند که به احتمال زیاد درباره آنها صحبت هایی شنیده اید. ژن غالب یا مغلوب به چه معنا است؟ چه تفاوتی در عملکرد این ژن ها وجود دارد؟ ژن‌ها، واحدهای اساسی...

آزمایش های غربالگری ژنتیک چه اهمیتی دارند؟

آزمایش های غربالگری ژنتیک چه اهمیتی دارند؟

آزمایش های غربالگری ژنتیک به جهت به دنیا آوردن فرزندان سالم از نظر جسمی و ذهنی، حائز اهمیت هستند. مادرانی که بیشتر از 35 سال سن داشته و یا والدینی که ازدواج فامیلی داشته و یا مبتلا به بیماری های خاص...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

1 دیدگاه
  1. بهنام

    سلام عرض ادب
    اینجانب دارای بیماری دو قطبی هستم
    آیا اصلاح ژن عصبی برای نسل بعد امکان پذیر است؟تا نسل بعد این بیماری را نداشته باشن

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *