دکتر مریم اسلامی » مشاوره ژنتیک بیماری ها » هزینه مشاوره ژنتیک در تهران
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

هزینه مشاوره ژنتیک در تهران

هزینه مشاوره ژنتیک

هزینه مشاوره ژنتیک چقدر است؟

ژنتیک یکی از مهم ترین مولفه هایی است که می توان تاثیرش را در ازدواج و بارداری مشاهده کرد. آزمایشات مختلفی در زمینه ژنتیک انجام می شود تا بتوان اختلالات موروثی را تشخیص داد و از مشکلات ناشی از آن ، پیشگیری کرد.

مشاوره ژنتیک فرآیندی است که طی آن ، افراد با پزشک متخصص در همین زمینه ، مشورت می کنند و اطلاعات لازم و مهم پیرامون مسائل ژنتیکی خود را به او ارائه می دهند.

کاربرد مشاوره ژنتیک

بیشترین کاربردی که مشاوره ژنتیک دارد ، قبل از ازدواج و هنگام بارداری است. دختر و پسری که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند ، لازم است آزمایشات ژنتیک را بدهند تا در امان بودن سلامت رابطه و ازدواج آن ها با یکدیگر تایید شود. قبل از این آزمایشات ، باید با یک مشاور مجرب صحبت کنند و تمامی اطلاعات موروثی خود را بیان کنند.

مشاور ژنتیک فردی است که می تواند با در نظر گرفتن مواردی مانند سابقه بیماری طرفین و خانواده آن ها ، وضعیت بارداری افراد خانواده طرفین و … تصمیم و راهنمایی درستی در راستای ازدواج ارائه دهد.

بارداری یکی از مهم ترین مسائل هر ازدواجی است که از حساسیت های بالایی برخوردار است و به شدت تحت تاثیر عوامل وراثتی قرار دارد. بنابراین اهمیت مراجعه به مشاور ژنتیک در این زمان بیش از پیش احساس می شود. گاها قبل از ازدواج نیز مشخص می شود که امکان بچه دار شدن دو طرف از یکدیگر وجود دارد یا خیر.

  • در این مشاوره ، معمولا سوابق سقط جنین ، بیماری های مختلف ، تولد فرزندان با شرایط خاص ، سابقه نازایی در خانواده ها و … مورد بررسی قرار می گیرد.
  • اساس آزمایشات ژنتیکی DNA افراد است که با نمونه گیری آن تمامی جزئیات مربوط به بارداری و ازدواج مشخص می شود.
  • بیشترین افرادی که از مشاوره ژنتیک بهره مند می شوند ، افرادی هستند که در شرایط مذکور قرار دارند و نسبت به بیماری موروثی ، نگران می باشند.
تیم متخصصان مجرب و با تجربه مطب دکتر مریم اسلامی، با سال ها تحقیق در عرصه پزشکی سلولی_مولکولی آماده ارائه خدمات نوین با استفاده از تکنیک های مدرن تکنولوژی پزشکی به شما عزیزان می باشند.

یک مشاور ژنتیک خوب ، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مشاور ژنتیک باید در این زمینه تخصص و تجربه کافی داشته باشد تا بتواند به بهترین شیوه ممکن ، مراجعه کنندگان را هدایت نماید.

  • مشاور ژنتیک ، نباید نظر و تصمیم خود را به مراجعین ، تحمیل کند و آن ها را مجبور به انجام کاری نماید. بلکه باید بتواند به نحوی آن ها را قانع کند که خودشان متوجه تصمیم درست شوند.
  • مشاور ژنتیک ، در طول جلسه مشاوره باید اطلاعات درست و جامعی از بیماری ژنتیکی ، نحوه انتقال آن ، پایداری آن در نسل های آینده و … به طرف مقابل خود ارائه دهد تا او نیز بتواند درست ترین تصمیم ممکن را بگیرد.
  • از دیگر اقداماتی که مشاور ژنتیک باید انجام دهد ، مشاوره با خانواده مراجعین ، بررسی پرنده و سابقه پزشکی آن ها و … است.
  • مشاور ژنتیک باید مراجعین را با انواع آزمایش های ژنتیک آشنا سازد و از آن ها بخواهد که نسبت به انجام هرکدام که نیاز است ، اقدام کنند.
  • مشاور باید با دقت و حوصله تمام ، مراجعه کنندگان را معاینه کند و علت بیماری را بررسی نماید.
  • اطلاع از مشکل ژنتیکی و نحوه انتقال آن به مراجعه کننده در تعیین درجه خطر برای حاملگی طی دفعات مختلف ، بسیار مفید است.

در شرایطی که مراجعین به منظور ازدواج به مشاوره ژنتیک روی می آورند ، مشاور باید با صداقت کامل و بدون هیچ گونه اغراقی در مورد خطرناک بودن یا نبودن ازدواج با طرفین صحبت کند. (مشاوره ژنتیک قبل ازدواج)

هزینه مشاوره ژنتیک سال 99

هزینه مشاوره ژنتیک سال 99

هزینه مشاوره ژنتیک در تهران

ممکن است برخی افراد ، هزینه مشاوره ژنتیک را با آزمایشات ژنتیک یکسان بدانند و به هر دلیلی آن ها را با یکدیگر اشتباه بگیرند. باید بگوییم که مشاوره ژنتیک جدا از آزمایشات آن است و طبیعتا هزینه جدایی برای آن دریافت می شود.

میزان هزینه مشاوره ژنتیک ، بسته به مشکل طرفین و مدت زمانی که در حال مشاوره هستند ، متغیر است که از سوی مشاور تعیین می شود.

کلام آخر

همان طور که از مطالب فوق دریافتید ، مشاوره ژنتیک با آزمایش های ژنتیک متفاوت هستند. مشاوره ژنتیک فرآیندی است که در آن ، مراجعه کننده مورد معاینه قرار می گیرد و پس از ثبت مشخصات او ، در مورد سوابق پزشکی خانواده اش ، مورد بررسی قرار می گیرد.

سپس مشاور با داشتن تمامی اطلاعات مورد نیاز ، می تواند تست ها و آزمایشات مختلف را مشخص کند تا فرد آن ها را در زمانی مناسب انجام دهد. اما آزمایشات ژنتیک ، در آزمایشگاه ها انجام می شوند و نتایج آن ها توسط فردی متخصص ، بررسی می گردند.

چرا مشاوره ژنتیک فردمحور

دکتر مریم اسلامی

پزشک دکترای تخصصی ژنتیک
عضو هیات علمی دانشگاه
فلوشیپ پزشکی بازساختی از دانشگاه هاروارد آمریکا
برچسب ها:
مقالات مرتبط
سندرم ترنر چیست؟

سندرم ترنر چیست؟

سندرم ترنر، وضعیتی که فقط زنان را مبتلا می‌کند، زمانی ایجاد می‌شود که یکی از کروموزوم‌های X (کروموزوم‌های جنسی) به طور کامل و یا تا حدودی از بین رفته باشد. سندرم ترنر می تواند باعث انواع مشکلات...

اوتیسم؛ از ژن های پدری منتقل می شود

اوتیسم؛ از ژن های پدری منتقل می شود

محققان بینش جدیدی در مورد ریشه های ژنتیکی اختلال طیف اوتیسم (ASD) ارائه می دهند. این مطالعه نشان می‌دهد که برخلاف باورهای قدیمی، خواهر و برادرهای مبتلا به ASD ممکن است بیشتر از ژنوم پدرشان مشترک...

مشاوره ژنتیک اسکیزوفرنی

مشاوره ژنتیک اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی (Schizophrenia) که آن را به نام شیزوفرنی هم می شناسند، یکی از مهم ترین بیماری های روانی است و ابتلا به آن می تواند زندگی فرد را به طور جدی و گسترده تحت تاثیر قرار دهد. امروزه در نتیجه ی...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *